Goed, goedkoop, snel

Door Asha ten Broeke (Volkskrant, 2 januari 2015, pagina 27) erop gewezen ging ik op zoek naar de bovenstaande foto. Leuk en nuttig, bijv. voor eenieder die voor zichzelf begint. Gewoon aan de muur hangen en naar kijken voordat je weer op een prospect afstapt. Echter, er is iets wat ik niet begrijp, want waarom moet je er uitgerekend twee uitpikken?? Je kan nu niet kiezen voor goed, snel en niet goedkoop, terwijl je die keuze wellicht wèl wilt aanbieden. Aah, wacht… ik zie ‘m.

Je zegt dan, met deze woorden of impliciet, tegen de prospect dat je goede service kan aanbieden en dat ook nog eens snel kan doen, maar dat het dan niet goedkoop kan. Of als het goed en goedkoop moet, dat het je dan niet zal lukken het ook nog eens snel te doen. Of als het echt snel en goedkoop moet, dat je dan geen hoge kwaliteit kan garanderen.

Grappig. Zo laat je de keus aan de prospect en die vindt het altijd fijn om de controle te houden, c.q. om de keuzes te kunnen maken. Maar wat nu als er gekozen wordt voor een optie die niet zo goed bij je past? Ikzelf kan niet zo goed overweg met snel en goedkoop ten koste van kwaliteit. Duimen draaien dan maar, vanuit het idee dat geen enkele prospect zal kiezen voor gebrekkige kwaliteit? Altijd weer spannend, zo’n eerste ontmoeting met de prospect, de hopelijk volgende klant.

Advertenties

One thought on “Goed, goedkoop, snel

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s